Traject

Drie fases zijn een houvast voor het borgen van cultuureducatie op scholen. De fases komen vaker terug en verdiepen zich. Je bepaalt samen met de school het tempo, de invulling en de volgorde.

Traject

Route bepalen

In deze fase start je met het afstemmen van verwachtingen voor het traject en het in kaart brengen van de huidige situatie. Vervolgens verken je samen de gewenste richting en formuleert de school een visie en ambities voor cultuureducatie.

Indicatie: twee of drie gesprekken met de cultuurcoördinator(en), directie en een teambijeenkomst.

Route bepalen
Uitvoeren

Uitvoeren

De school start met het uitvoeren van culturele activiteiten en (eventueel) professionalisering van het team op basis van de visie en ambities. In het activiteitenprogramma worden scherpe keuzes gemaakt.

Indicatie: (jaarlijks) twee of drie gesprekken met de cultuurcoördinator(en).

Meer over deze fase
Uitvoeren Foto: Ilse Wolf

Onderhouden

In deze fase kijk je samen met de school kritisch terug naar de vorige fases. De school bepaalt vervolgstappen en neemt hierin verantwoordelijkheid. Je bespreekt hoe de culturele ontwikkeling van leerlingen wordt gevolgd en geborgd. 

Indicatie: (jaarlijks) één gesprek met cultuurcoördinator(en) en directie.

Meer over deze fase