Voortgangsgesprek
Gespreksdocument om terug te kijken op het traject en vervolgstappen te zetten.
Indicatie: (jaarlijks) één gesprek met cultuurcoördinator(en) en directie.
In het verdere contact met de school is jouw rol ondersteunend aan het steeds meer verdiepend en samenhangend maken van hun cultuureducatie. Tijdens een voortgangsgesprek kijk je samen naar de opbrengst van vorige fases. De school bepaalt waar ze nú staat, kijkend naar hun ambities. Wat is er al gerealiseerd? En past dit nog bij wat ze willen? Een grote of abstracte onderwijsvisie of ambitie kan meer focus en verdieping krijgen.
Na deze terugblik begeleid je de school bij het formuleren van kansen en vervolgstappen, bijvoorbeeld rondom professionalisering.
Bespreek in deze fase hoe de school de opbrengst van het traject wil borgen en hoe (nieuwe) collega’s worden meegenomen. En hoe ze de culturele ontwikkeling van leerlingen volgen hierbij.
In de praktijk verloopt een traject niet lineair. Fases en stappen komen vaker terug en verdiepen zich. Maatwerk is hierbij vanzelfsprekend. Jij bepaalt samen met de school het tempo, de aanpak en volgorde. Gebruik de checklist als houvast om te bekijken waar een school staat en wat er nodig is.
Er is een voortgangsgesprek gevoerd waarin de stand van zaken rondom onderwijsvisie en ambities is besproken en vervolgstappen zijn bepaald.
De school heeft in beeld hoe de opbrengst van het traject is geborgd (cultuurbeleidsplan, lesinhoud, meenemen nieuwe teamleden, begroting etc.).
Er is besproken hoe de school de culturele ontwikkeling van leerlingen volgt.
Gespreksdocument om terug te kijken op het traject en vervolgstappen te zetten.
Vragenlijst die door teamleden wordt ingevuld, waaruit een analyse volgt over hun inzet en betrokkenheid bij cultuureducatie.
Theoretisch model dat inzichtelijk maakt wat verandering tot een succes maakt.